luni, 23 august 2010

orez cu legume



1 cana de orez

1 vanata subtirica
1 dovlecel si el slim
1 ardei gras, mai gras sau 2 ardei grasi mai slabi :P
2 morcovi potriviti
1 ceapa dolofana
2 catei de usturoi... mai putin fiorosi
1 conserva ciupercute... eu nu am avut proaspete
1 punga legume chinezesti congelate
1 lingura zahar sau miere de albine
3 linguri sos de soia
sare dupa gust
oregano, busuioc, boia dulce, piper...

Se curata vanata, dovlecelul si ceapa si se taie cubulete. Taiem morcovul rondele si ardeiul feliute. Intr-o oala wok (eu nu am avut wok asa ca mi-am folosit tigaia mea normala de teflon) calim putin cu 2 linguri de ulei ceapa, usturoiul si apoi punem ciupercutele. Adaugam legumele si punem o jumatate de cana cu apa in care am diluat o lingurita de zahar sau mierea. Se lasa la calit 5-10 minute, la foc iute amestecand din cand in cand. Legumele nu trebuie sa fie prea moi. Adaugam si legumele congelate. Punem 3 linguri de sos de soia, ceva mirodenii (eu am pus busuioc, oregano, boia duilce, piper si putina sare) si mai invartim vreo cateva minute, si legumele sunt gataaaaa...

Intre timp punem orezul la fiert cu ceva apa, sare si condimente. Eu am pus condimente speciale pt pilaf.

Cand e gata si pilaful, ar trebui sa iasa ceva ca in poza de mai jos (sau poate chiar mai frumos). Mie mi-a placut la nebunie... Sanatos, usor de preparat si nu e nici scump. Eventual mai puteti face un piept de pui la gratar sa puneti laga legume.
POFTA BUNA!!!

Un comentariu: