luni, 20 septembrie 2010

Trortilla de patatas


Simplu de facut, ingredientele sunt la indemana, le ai mai tot timpul prin casa, satioasa, dar nu stiu cat de sanatoasa :-S ... prajeala nu e tocmai pe placul ficatului si stomacului... dar delicioasa.
Tortilla cu cartofi sau omleta spaniola e un fel de mancare des gatita in spania, in special pentru simplitatea cu care se prepara.
La serile internationale pe care le-am petrecut alaturi de BEST, unde erau spanioli era si tortilla de patatas alaturi de un pahar de sangria.

Ne trebuie:
2-3 cartofi medii
3 oo
o ceapa
un catelus de usturoi
sare
ulei
(eu am pus si niste ciupercute pentru ca le aveam prin frigider)

- Se taie ceapa marunt si usturoiul si se pun la calit in ulei mai mult
- Se curata cartofii si se taie in cubulete mici si se pun peste ceapa.
- Se amesteca din cand in cand pana se fac cartofii (trebuie sa ramana moi nu sa se rumeneasca).
- Cand cartofii sunt gata se scurge uleiul si se scot din tigaie turnandu-se peste ouale batute, pasand usor cu furculita pentru a mai marunti putin cartofii.
- Ungem o alta tigaie cu putin ulei si cand uleiul s-a incins turnam amestecul.
- Cu o spatula ridicam marginile tortillei de jur imprejur, ca pe o clatita...
- Incercam sa o punem pe o farfurie cu partea facuta, ca sa o intoarcem fara sa se rupa, si apoi o punem in tigaie pe parta nefacuta
- Se mai lasa pana se face si pe cealalta parte si se rastoarna pe farfurie.

Se poate rade pe deasupra niste cascaval... eu nu am avut, asa ca nu am pus :P
E delicioasa, si am avut si un degustator care nu se mai dedea dezlipit de farfuria mea :D




3 comentarii: